سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
جهاد تبیین

حوزه/ استاد جامعة الزهرا (س) گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را مورد تاکید قرار دادند بر این اساس همه موظف هستیم تا در مقابل هجمه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دشمنان جهاد کنیم.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در این موقعیت که رهبر سفارش مواسات و جهاد تبیین را دادند، نباید نسبت به مشکلات جامعه، فقر اقتصادی، فکری و فرهنگی بی تفاوت باشیم.

وی افزود: وقتی رسانه‌ها در فضای مجازی علیه دین، اعتقادات و باورهای مردم شبه افکنی و مردم را دلسرد می‌کنند وظیفه همه افراد اهل قلم و علم است که با هر ابزاری که دارند در برابر این هجوم همه جانبه دشمنان بی تفاوت نباشند بلکه باید در مقابل این هجمه دشمن جهاد تبیین کنند.

این استاد حوزوی تاکید کرد: جهاد تبیین با استفاده از ابزار هنر از جمله شعر گویی، بیان شواهد تاریخی، ارشاد و توضیح دادن محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اعتقادات جوانان را نشانه گرفته‌اند گفت: دشمن با هر ابزاری که در دست دارد اقدام به تخریب اعتقادات بخصوص نسل جوان می‌کند.

استاد جامعة الزهرا (س) ابراز داشت: هر کسی با هر ابزار و توانمندی که دارد باید بر اساس وظیفه شرعی و اخلاقی در این عرصه وارد میدان شود.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که اگر ببینیم بر کسی در مسائل اقتصادی ظلم شده است نباید کوتاه بیاییم در مسائل فرهنگی و اعتقادی نیز اینگونه است و نباید از کنار آن ساده رد شویم.

درویشی تاکید کرد: در حدیثی امام علی (ع) می‌فرماید: إرحَمْ تُرحَمْ: رحم کن، تا به تو رحم شود. از این رو رحم ما باید از نظر مالی، فکری و علمی باشد و در این عرصه به جوانان رحم کنیم و اجازه تخریب اعتقادات را ندهیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha